מבוא לקידום אורגני

מבוא לקידום אורגני

כולם מדברים על קידום בגוגל ועל כמה הוא חשוב כדי שהאתר שלכם יופיע במקום גבוה ויקבל יותר כניסות, אבל לא כולם יודעים מה זה בעצם קידום אורגני וממה הוא מורכב.

ובדיוק בשביל זה אנחנו פה : במדריך זה נסביר לכם את העקרונות של קידום אורגני ועל מה חשוב לשים את הדגש כאשר פונים לחברת קידום אתרים וחותמים אתה על חוזה או מקבלים ממנה דוחות חודשיים.

הקדמה – איך גוגל מסדר את האתרים השונים בתוצאות שלו?

בניגוד לתוצאות הממומנות (המודעות שרואים למעלה) אשר מסודרות בעיקר לפי הפופולאריות של המודעה וכמה המפרסם מוכן לשלם עליה לעומת המתחרים שלו, התוצאות הרגילות (האורגניות) מסודרות לפי הרלוונטיות של התוצאה לחיפוש של המחפש.

גוגל טוענת שיש לה יותר מ – 200 פרמטרים שונים על מנת לקבוע את הרלוונטיות של כל אתר, ולכן מקדמי אתרים רבים וחברות המשרתות אותם אוספות מדי פעם נתונים שונים על מנת לנסות ולפצח את הנוסחה. העובדה שגוגל עורכת שינויים על בסיס יום יומי וגם האתרים עצמם משתנים מדי יום  מקשה מאוד על המעקב אחריהם, אבל בהחלט אפשר לדעת מהם הפרמטרים המרכזיים והחשובים ביותר.

מאפייני האתר עצמו

אחד הפרמטרים החשובים ביותר הוא מאפייני האתר עצמו, מה שנקרא גם On Page (בתוך האתר). פרמטרים אלו כוללים תכונות שונות כגון כותרת הדף והתיאור שלו כפי שהם מוצגים בגוגל (נקראים גם תגי מטה), כותרות פנימיות וכמובן הטקסט בעמוד עצמו.

מילות מפתח

רוב מקדמי האתרים מסכימים על כך שיש לשלב את המילים המרכזיות אותן רוצים שהגולשים הרלוונטיים לאתר יחפשו בחלקים אלו (אלו נקראות גם "מילות מפתח"). השאלה היא באיזו תדירות ובאיזה אופן לשלב אותן. בשנים האחרונות גוברת ההבנה שגוגל מסוגל לזהות מניפולציות של מקדמי אתרים על הטקסט ולכן יש לשלב את המילים בצורה חכמה, לנסות לשלב ביטויים קרובים או מילים נרדפות ולפזר אותן בטקסט בצורה שלא תפגע בחוויית הקריאה של הגולש.

מבנה האתר והשפעתו על קידום אתרים

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם הקישורים אשר מובילים מדף אחד למשנהו באתר. למרות שקישורים אלו למעשה בונים את התפריטים באתר, הכוונה היא בדרך כלל לקישורים היוצאים מגוף העמוד.  המטרה שלהם היא כפולה :

1.להעשיר את הידע של הגולש ולגרום לו לבקר ביותר עמודים באתר, ועל ידי כך להאריך את זמן השהייה שלו.

2.לאותת לגוגל מהו הקשר בין העמודים השונים באתר, כך שהוא יוכל להציג דפים קשורים בסמיכות אחד לשני כאשר הגולש מחפש ביטוי מסוים. (בדרך כלל גוגל מציג עד שני עמודים מכל אתר ולכן המקום הוא יחסית מוגבל).

רצוי לגוון בטקסט של הקישורים הפנימיים : חלקם יכללו מילות מפתח, חלקם יהיו מנחים ("לקריאת המאמר המלא לחצו כאן") וחלקם יכללו את שם המותג או שמות של מוצרים ושירותים שונים.

מדיה עשירה

כאשר מדברים על מדיה עשירה, בדרך כלל מתכוונים לתמונות וקטעי וידאו. למרות שהם מהווים חלק חשוב בכל אתר כיום ויש להם את היכולת להעשיר את הטקסט ולרווח את העמוד, גוגל עדיין לא יכול לפרש את התוכן שלהם בלי עזרה מצדכם. את העזרה הזו אתם יכולים לספק לו באמצעות טקסט חלופי (ALT) שיתאר את מה שמופיע בתמונה עצמה או בעזרת הוספת כתוביות לסרטונים (ניתן גם לתמלל את עיקרי הסרטון בטקסט שיופיע מתחתיו).

הנגשת המדיה העשירה לגוגל תאפשר לגוגל להציג אותה בתוצאות החיפוש הרגילות וכמובן בחיפושים הספציפיים לתמונות ווידאו. לכן, חשוב להעלות תמונות ייחודיות עם תיאורים ממצים וייחודים באורך של שורה אחת. (גוגל יכול לזהות בנקל תמונה שמופיעה בהרבה אתרים עם תיאורים דומים).

מהירות והתאמה למובייל

מהירות האתר וההתאמה שלו למובייל הם מאפיינים שנכנסו לגורמי הדירוג בצורה משמעותית מאוד בשנים האחרונות בזכות העובדה שאחוז הגישה לאינטרנט דרך טלפונים חכמים הוא יותר גדול כיום מהגישה דרך מחשבים אישיים. לכן, יש לאזן היטב בין השניים וליצור אתרים שיוצגו מהר בכל מכשיר וגם בחיבורים איטיים יחסית. ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון טכניקות כמו כיווץ תמונות וסקריפטים, טעינת העמוד בזמן אמת, שימוש בתקנים מיוחדים לסלולר וכך הלאה.

מאפיינים חיצונים

מאפיינים חיצונים הם אלו שבעזרתם גוגל יכול לזהות עד כמה האתר סמכותי לעומת אתרים אחרים ברשת ורוב עבודת הקידום מתרכזת במאפיינים אלו שנקראים גם Off Page (מחוץ לאתר). המאפיין החשוב ביותר לעניין זה הוא מספר הקישורים והאיכות שלהם שמובילים לדפים שונים באתר. כלומר, לא מספיק לייצר כמות גדולה של קישורים, אלא צריך שהם יהיו כמה שיותר רלוונטיים ואיכותיים.

קישורים וסמכות

איך גוגל כנראה קובע את האיכות של הקישורים השונים?

  • טקסט קישור שמאותת לגולש מה כולל הדף אליו הוא מועבר בצורה מדויקת (יכול לכלול גם מילות מפתח, אבל לא בהגזמה)
  • איכות הדף ממנו יוצא הקישור
  • הקשר הנושאי בין הדף המקשר לדף המקושר – זוהי הסיבה שלא מומלץ לקשר בין עמודים שלא קשורים אחד לשני גם אם מציעים לכם זאת (נשמע טריוויאלי – אבל עד לפני כמה שנים זה היה מאוד מקובל)
  • מספר הקישורים האחרים בעמוד המקשר ואיכותם (לדוגמה – דף עם המון קישורים יוצאים יכול להעיד על ספאם)
  • המקום ממנו יוצא הקישור בדף – לרוב עדיף למקם את הקישור בתוך התוכן של העמוד ולא כחלק מתבנית האתר (אלא אם כן מדובר באתר של חברה או מותג עם זיקה קרובה)

מידת הסמכותיות של האתר

קביעת הסמכותיות של האתר היא דבר מורכב, אבל נראה שגוגל עושה זאת כיום בצורה טובה יותר מאשר בעבר. לדוגמה, הוא יכול להסיק מהו הנושא העיקרי בו עוסק האתר ולבדוק האם האתרים האחרים שמקשרים לאתר זה עוסקים באותו נושא. כמו כן, הוא יכול לבדוק את הסמכותיות של כותבים ספציפיים בתוך האתר דרך הפרטים הביוגרפים שלהם והפעילות שלהם ברשת (כמה עוקבים יש להם, האם הם כותבים באתרים נוספים וכך הלאה).

היסטורית הגלישה של הגולש

כידוע, גוגל מסדר את תוצאות החיפוש באופן שונה לכל גולש לא רק לפי המיקום שלו, אלא גם לפי היסטורית הגלישה שלו. כך למשל, אם גולש ביקר באתר שלנו הרבה פעמיים, גוגל יתחיל לדחוף תוצאות מן האתר כלפי מעלה. לכן, מעבר לקידום של האתר, חשוב ליצור נאמנות אצל הגולש ולתת לו תמריץ לחזור שוב לאתר.

פרמטרים חברתיים

פרמטרים חברתיים הם אזכורים של האתר עצמו ברשתות חברתיות ומספר השיתופים שהוא זוכה להם. למרות שמפתה מאוד לחשוב שגוגל מתייחס ישירות למידע הזה, למעשה אין לו בדרך כלל יכולת לעשות זאת מכיוון שחלק גדול מהרשתות החברתיות משתמשות בפידים ופוסטים פרטיים שאין אליהם גישה חיצונית (וטוב שכך…). לכן, כנראה שאתרים "חברתיים" יותר, פשוט זוכים גם למספר גדול יותר של אזכורים בצורת קישורים מצד אתרים אחרים ובעיקר אתרי חדשות גדולים שממהרים לדווח על הבאזז…

 

 

 

 

השארת תגובה